paypermails.com

Wednesday 25 January 2012

YA ALLAH
hanya padaMu tempat untukku bergantung harap..
hanya padaMu tempat untukku mencurahkan segala rasa
sesungguhnya hanya ALLAH yang mampu membantu aku...
tenangkanlah hatiku..
leraikanlah kekusutan yang aku alami..
ringankanlah pekerjaanku..
permudahkanlah urusanku..
agar aku berjaya menangani segala pancaroba dan dugaan yang didatangkan olehMu


YA ALLAH
sesungguhnya aku tidak mampu menanggung beban hati ini sendirian
terlalu berat dugaan yang KAU berikan..
aku insan yang lemah..
yang tak mampu menahan segala dugaan yang KAU berikan..
bagaimana mungkin aku dapat menangani nya..
sedangkan KAU berikan aku dugaan yang bertimpa-timpa..
aku insan yang jahil..
yang banyak melakukan dosa..
yang sesungguhnya tidak layak untuk memohon keampunan dan bertaubat kepadaMu..
namun aku tahu..
KAU Maha Pengampun..


YA ALLAH..
berikanlah aku kekuatan..
berikanlah aku cahaya hidayahMU..
dalam menongkah arus kehidupan..
dalam melayari bahtera kehidupan yang kian mencekik..
sesungguhnya ENGKAU pemberi kurnia..




#luahan hati insan yang lemah dan tidak mempunyai kekuatan untuk terus berjuang#