paypermails.com

Thursday 23 August 2012

impian akuuuu

hye peeps. guess what? today aku ade something yang aku rasa amat2 comel, menarik, memikat hati dan berjaya buat hati aku tertawan.. impian aku sekarang ialah nk jelajah something, berada dan berjalan di atas benda yang aku cakap sangat2 membuat aku x lena tidur.. tapi entah bilaa laa baru aku dpt menjejak kaki kat sana. impian orang lain kalau kahwin nak gi honeymoon kat paris, london, china, singapore, jepun, korea and so on, tapi impian aku sekarang just satu. aku nak pergi kat Cherrapunji, INDIA.. 


guess why? sebab first time aku jumpa gambar2 yang bakal aku share nnt, aku dah rasa macam terpanggil nak pegi sana. hihi. gile kan? tapi tu la kebenarannya. aku harap my 'abang' nanti x keberatan nak bawak aku pegi honeymoon kat sini, kalau ada rezeki lebih laa. hahaha. cepat je aku pasang angan2. mintak maaf laa, aku nie memang suka benda pelik2 pun. haaa jangan terkejut kalau aku cakap aku nak burung hantu and tenggiling untuk hantaran aku. okey, gurau je, kalau ade, letak sekali atas dulang hantaran, kalau tade, kira hutang laa binatang dua ekor tu. pas kita ambik lesen peliharaan tenggiling, baru kita cari sama2 tenggiling tu.. 

*kita refer to aku dan husband aku.. readers terkecuali. haha*

okay, back to tempat special yang aku cakap tadi. aku dah boleh bayangkan if aku dengan husband pegi honeymoon dekat sana, nnt kitorang akan bawak balik binatang2 dan harta benda yang ada kat hutan tu. amat2 berbeza dengan orang lain yang melancong kat aussie ke ape ke yang bawak balik pelbagai branded things utk relatives dorang. haha. mesti best kan? yelaa, lain dari yang lain. hahaha..

alaa nak takot ape, dah terang2 lam gambar tu ade manusia kat sana. siap peliharaa ikan yang cantik mantik tu lagi. sebijik macam ikan tilapia kott. hoho. macam la tilapia ade kat hutan india. haha. kat tempat tu sebenarnya diberi nama jambatan akar yang dibuat dari akar pokok Ficus elastica. Pokok ini menghasilkan satu siri akar menengah dari yang lebih tinggi sehingga batangnya dan selesa boleh perch di atas bongkah batu besar di sepanjang tebing sungai, atau walaupun di tengah-tengah sungai itu sendiri. Untuk membuat akar pokok getah yang tumbuh dalam arah yang betul Khasis, iaitu suku kaum di Meghalaya, menggunakan batang pinang, dihiris turun tengah-tengah dan lubang, untuk mewujudkan sistem akar- bimbingan. Nipis, akar tender pokok getah, dihalang daripada membesar secara lurus. haaa tu lah sebenarnya yang dipanggil jambatan akar.. menarik kan?? :D

kalu duk tunggu aku meraban memang sampai esok laa x tershare gambar2 tu. okayy laa, aku stop kat sini. enjoyy laa tengok tempat idaman aku nie. hihi.. semoga impian aku jadi kenyataan.. AMINN.. :)














SUBHANALLAH, CANTIK BUKAN? :)

P/S: Setiap hidupan di dunia ini selain dari manusia sentiasa berzikir memuji Allah SWT tanpa henti siang dan malam. Ini la sebabnya hati kita sentiasa tenang dan damai apabila berada di tengah alam.

Sumber: Slightlywarped